Home > Werk & Inkomen > Hulp bij geldzorgen > Ik heb een brief van de gemeente ontvangen

Ik heb een brief van de gemeente ontvangen

Wanneer een inwoner belangrijke vaste lasten niet kan betalen, dan probeert de energie- of waterleverancier, zorgverzekeraar of verhuurder te zorgen dat de inwoner de achterstand alsnog betaalt. Als de inwoner niet reageert op betaalherinneringen en pogingen om contact te krijgen, dan moeten zij de gegevens van deze inwoner doorgeven aan de gemeente. De gemeente neemt vervolgens contact op met de inwoner om ondersteuning aan te bieden. Medewerkers van de gemeente gaan langs voor een huisbezoek of er wordt een brief gestuurd. Het doel van dit contact is om samen met de inwoner te bespreken of er hulp nodig is en welke hulp het beste past. Het aanbod is uiteraard altijd vrijblijvend.

Wanneer een inwoner belangrijke vaste lasten niet kan betalen, dan probeert de energie- of waterleverancier, zorgverzekeraar of verhuurder te zorgen dat de inwoner de achterstand alsnog betaalt. Als de inwoner niet reageert op betaalherinneringen en pogingen om contact te krijgen, dan moeten zij de gegevens van deze inwoner doorgeven aan de gemeente. De gemeente neemt vervolgens contact op met de inwoner om ondersteuning aan te bieden. Medewerkers van de gemeente gaan langs voor een huisbezoek of er wordt een brief gestuurd. Het doel van dit contact is om samen met de inwoner te bespreken of er hulp nodig is en welke hulp het beste past. Het aanbod is uiteraard altijd vrijblijvend.

Veel gestelde vragen

  • Ik wil beter met geld leren omgaan

    Hoe zorgt u dat uw uitgaven en inkomsten op elkaar aansluiten? Kunt u misschien iets extra besparen? Goed omgaan met uw inkomen kan best lastig zijn. Onze medewerkers en vrijwilligers kunnen u helpen......

    Lees verder

  • Ik begrijp lastige brieven niet

    Brieven van de overheid, deurwaarders, het UWV en andere instanties zijn vaak lastig te begrijpen. Begrijpt u de brieven niet, reageert u niet óf te laat, dan kan dit tot boetes leiden. Zo raakt u steeds......

    Lees verder

  • Ik wil overzicht krijgen

    Zicht hebben op geldzaken geeft een goed gevoel en helpt schulden te voorkomen. Daarom biedt de Noaberpoort hulp bij bijvoorbeeld het organiseren van uw administratie. Onze medewerkers en vrijwilligers kunnen......

    Lees verder

  • Ik kan mijn rekeningen niet betalen

    Heeft u een betalingsachterstand? Of wilt u een keer praten over uw financiën? Het is goed om problemen zo snel mogelijk bespreekbaar te maken, want kleine problemen kunnen snel schulden worden. Neem......

    Lees verder

  • Ik wil toeslagen aanvragen

    Rondkomen met een laag inkomen is heel moeilijk. Naast uw werk of uitkering heeft u mogelijk regelingen nodig om uw inkomen compleet te maken. Denk aan toeslagen, bijzondere bijstand en nog veel meer.......

    Lees verder

Vragen overzicht